Toidusektori tootearenduspäevad 2023 – I Tootearenduspäeva sisu ja ülesehitus
Toimumisaeg: R 3. november
Läbiviija: Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Toimumiskoht: Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn) ja veebis ehk üritus toimub hübriidversioonina
Tootearenduspäeva moderaator on Evelin Vahtra Eesti Kaubandus-Tööstuskoja kommunikatsioonijuht
Osalemine Tootearenduspäevadel on TASUTA, aga väga oluline on registreerimine SIIN
I Tootearenduspäev
Reede, 3. november 2023
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja ruumides (Toom-Kooli 17, 10130, Tallinn) ja veebis ehk üritus toimub hübriidversioonina
9.30-9.50 Registreerimine ja kogunemine
9.50- 10.00 – Tervitussõnad ja sissejuhatus päeva moderaatori poolt
10.00- 10.45 Muutused tarbijakäitumises
KANTAR EMOR esindaja, Katrin Männaste, uuringuekspert
Linkedinis SIIT
(1 akadeemiline tund)
10.45 – 12.15 – Öko- ja muud märgistused- kas ja kui palju tarbija neis orienteerub?
Fookusgrupp, mille viib läbi kogenud fookusrühmade läbiviija Liis Soome ning, kus esindatud 5
erinevat tarbijaprofiili. Lisaks tagasi peegeldav praktiline ülesanne osalejatega (2 akadeemilist
tundi, millest 1 akadeemiline tund praktilisi harjutusi)
LIIS SOOME, Viilup Uuringud OÜLiis on alates 2009. aastast tegelenud turu-uuringute läbi viimisega. Ta on omandanud
magistrikraadi (MA) TTÜ majandusteaduskonnas turundusele spetsialiseerumisega.
2016. aastal asutas Liis firma Viilup Uuringud, mis on kohalik turu-uuringutega tegelev
professionaalne ja paindlik väikeettevõte. Liisile on oluline ja pakub huvi võtta aega mõistmaks
tellija vajadusi ja uuringu eesmärki, et saada praktilisi tulemusi. Tutvu tema taustaga
LinkedInis SIIT
Praktilises töötoas saab osaleja teada ja omandab järgmist:
12.15 – 12.45 Lõunapaus
12.45- 13.30 KOGEMUSLUGU: FAZER Merike Olop, Pagarikodade tehnoloog (1
akadeemiline tund)
13.30-14.15 Praktiline näide Eesti ettevõtte tootearendusest Saaremaa Piimatööstuse näitel
Ruta Kallaspoolik, turundus- ja ostujuht, Saaremaa Piimatööstus (1 akadeemiline tund)
Ruta on lõpetanud TTÜ toiduainete tehnoloogia ning turunduse erialad. Ruta on töötanud nii
jaekettides – Coop, Rimi Baltic ja Maxima – kui ka Eesti toiduainetööstuses Kalevis ning
Farmis. Täna on Ruta suureks väljakutseks Saaremaa Piimatööstus.
Meeskonnatööna olen aidanud turule tuua tooteid, mis on võitnud Eesti Parima Toiduaine
tiitleid ja pälvinud ka EPPK Pääsukesemärgi.
14.15 -15.45 Praktiline töö- sisemine motivatsioon kui tootearendaja kasvumootor
(2 akadeemilist tundi, täismahus praktilised harjutused)
Praktilist harjutust viib läbi Tiina-Katrina Kaber, EnterTraining OÜ asutaja ja juht
Motivatsioon on kirgi küttev teema. Kellel on, see ei märka ja kellel puudu, see kannatab.
Sageli tundub ka, et tegu on kuidagi fikseeritud olukorraga. Kui motivatsiooni ei ole, siis tuleb
muuta olukorda, et see jälle justkui iseenesest tekkida saaks. Milline oleks aga elukvaliteet, kui
oskaksime ise oma motivatsiooni juhtida? Mõistes sisemise motivatsiooni alustalasid saame
ise hoolitseda selle eest, kui hästi need meid igas päevas kannavad!
Tiina-Katrina asus sisemise motivatsiooni teemat uurima pea 20 aastat tagasi. Täna jätkab ta
praktikate kasutamist nii enda elus kui koolitustel ja meeskonnasündmustel, mida korraldab
oma klientide arengu toetamiseks. On selge, et teema on jätkuvalt ülimalt aktuaalne ja
üllatavalt vähe käsitletud. Nähes sisemise motivatsiooni teadliku juhtimise mõju nii üksikisikute
elukvaliteedis kui meeskonnatöös ja organisatsioonide tulemuslikkuses on Tiina-Katrina
rõõmuga valmis teemat avama. Tutvu LinkedIn profiili SIIT
15.45. Tootearenduspäeva lõpp
Tootearenduspäeva moderaator on Evelin Vahtra, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja
kommunikatsioonijuht
Tootearenduspäeva pikkus: 7 akadeemilist tundi, millest 3 akadeemilist tundi on praktilisi
harjutusi
Tootearenduspäeval osaleja omandab järgmised teadmised/oskused:
– Roheväited- mis need on ja kuidas peab kasutama?
– Saaremaa Piimatööstuse tootearendus rohepöördega haakuvalt
– Tarbijaharjumused peale COV19 pandeemiat
– Sisemise motivatsiooni komponendid ja kuidas neid teadlikult oma töös kasutada
– Kuidas läbi viia fookusrühmi ning sellele järgnevat ideede/sisendite sünteesi oma
ettevõttes.