Osalemiseks täida registreerumisvorm (hiljemalt 22.oktoober 2025): Koolitusprogramm toidusektorile: Digitaalne müük ja rahvusvaheline e-kaubandus | Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Toidusektori ettevõtted on oodatud osalema veebis toimuval täiendkoolituse programmis „Digitaalne müük ja rahvusvaheline e-kaubandus“, mis koosneb 12 koolituspäevast, millest igaüks 4 akadeemilist tundi.
Koolitussarja eesmärk on toetada ettevõtteid nende rahvusvahelises kasvus, pakkudes vajalikke praktilisi teadmisi ja oskusi digitaalsete müügikanalite tõhusaks kasutamiseks. Koolituse kaudu soovitakse vähendada levinud takistusi nagu müügistrateegiate puudulikkus ja vähesed teadmised e-kaubandusest, mis sageli pärsivad ettevõtete laienemist välisturgudele. Koolituse kaudu arendatakse osalejate võimekust üles ehitada toimiv rahvusvaheline müügiprotsess, hallata kliendisuhteid digitaalsetes kanalites ning koostada praktilisi tegevusplaane, mis on kohandatud just nende enda toodete ja teenuste jaoks. Programmi lisaväärtuseks on kogenud koolitaja praktilised juhtnöörid ja edulugude analüüs, mis aitavad osalejatel mõista reaalseid turuolukordi ning rakendada õpitut oma ettevõtte tegevuses. Lõppeesmärk on suurendada osalevate ettevõtete ekspordipotentsiaali ning toetada toidusektori VKE-de rahvusvahelist konkurentsivõimet.
Sihtrühm: toidusektori väikse- ja keskmise suurusega ettevõtteid, kes soovivad laiendada oma müüki rahvusvahelistes e-kanalites.
Koolitus kombineerib teooria, praktika ja individuaalse töö. Koolituse läbinutele väljastatakse sellekohane tõend.
Ajakava:
29.10.2025 Sissejuhatus e-kaubanduse maailma; E-ärimudelid
Tunnis tutvustatakse osalejatele e-kaubanduse maailma, keskendudes 2025. a hetkeolukorrale ja trendidele, eriti toidu- ja joogisektoris. Uuritavad fookusriigid: Eesti, Läti, Leedu, Soome, Rootsi, Saksamaa ja Ühendkuningriik.
Tutvutakse levinumate e-ärimudelitega nagu pure player, D2C, B2B, B2C, dropshipping, subscription ja marketplace. Arutletakse iga mudeli eeliste ja puuduste üle.
12.11.2025 Rahvusvahelistumine: ekspordiks valmisolek; Konkurentsianalüüs sihtturul
See tund keskendub ekspordi- ja rahvusvahelistumise strateegiatele. Antakse praktilisi soovitusi selle kohta, kuidas valida sihtriik ja milliseid tegureid hinnata enne rahvusvahelise veebipõhise äri alustamist
Tunni teises pooles keskendutakse otseste konkurentide uurimisele ja tuvastamisele valitud sihtturul. Tutvustatakse tööriistu ja meetodeid konkurentide kommunikatsiooni- ja turundusstrateegiate analüüsimiseks.
19.11.2025 Potentsiaalse kliendi analüüs sihtturul; Müügivahendid: oma veebipoest marketplace’ideni
See tund keskendub potentsiaalse kliendi analüüsimisele sihtriigis, lähtudes võtmemõistetest nagu kasutajaharjumused ja klienditeekond. Kasutades buyer persona tööriista, loovad osalejad ideaalkliendi profiili, mis toetab turundusstrateegiate väljatööjm.): https://www.koda.ee/et/sundmused/koolitusprogramm-toidusektorile-digitaalne-muuk-ja-rahvusvaheline-e-kaubandus
Koolitus on tasuta ja sellest võivad osa võtta kõik huvitatud isikud. Osalemine on vähese tähtsusega abi (VTA), abisumma ühe osavõtja kohta arvutatakse osavõtjate lõpliku arvu järgi, kuid see ei ületa 1331 eurot.
Ettevõtte esindajana osalejale on infopäev tasuta, kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki. Ettevõtja peab pidama tekkepõhist arvestust VTA kasutamise üle. VTA vaba jääki saab kontrollida ka veebilehelt https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused-kinnisvara/riigiabi
Koolitus viiakse läbi „Põllumajanduslike teadmiste ja innovatsiooni süsteemi“ (AKIS) raames. Kaasrahastanud Euroopa Liit.
Lisainfo:
Merit Fimberg-Espuch
Projektijuht, Eesti kaubandus-tööstuskoda
merit@koda.ee
+372 604 0066
