Loading Events

Osalemiseks täida registreerumisvorm hiljemalt 26. september 2025:

https://www.koda.ee/et/sundmused/taiendkoolitus-toidusektorile-tohus-muuk-ja-labiraakimised
 
Ürituse lühikirjeldus

Kolmepäevane koolitus „Tõhus müük ja läbirääkimised“ on suunatud  väike- ja keskmise suurusega toidusektori ettevõtetele, eesmärgiga suurendada nende võimekust välisturgudele sisenemisel, pakkudes praktilisi teadmisi ja tööriistu strateegilise turuvaliku, müügi- ja turundustegevuste ning sihtturgudele kohandatud tegutsemisviiside kujundamiseks. Koolitus keskendub rahvusvahelise müügivõimekuse arendamisele, käsitledes sihtturu analüüsi, sihtrühmade määratlemist, sobivate turule sisenemise strateegiate valikut (sh e-kaubandus ja koostöö kohalike partneritega), nõuete ja regulatsioonide järgimist ning kultuuriliste eripärade arvestamist. Samuti pööratakse tähelepanu turundusstrateegiate ja brändingu kohandamisele sihtturu kontekstis. Koolitusel osalejad saavad süsteemse arusaama turule sisenemise protsessist ning loob eeldused konkurentsivõimeliseks tegutsemiseks rahvusvahelistel turgudel.
Koolitus kombineerib teooria, praktika ja individuaalse töö. Koolituse läbinutele väljastatakse sellekohane tõend.
 
Toimumise aeg ja koht 
1. koolituspäev: 2. oktoober 2025 Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Toom-Kooli 17, Tallinn
2. koolituspäev: 16. oktoober 2025 ZOOM
3. koolituspäev: 30. oktoober 2025 Eesti Kaubandus-Tööstuskoda, Toom-Kooli 17, Tallinn
(Kokku 24 akadeemilist tundi)
 
Ajakava:
2. oktoober 2025
9:00   Saabumine, tervituskohv ja võrgustamine
9.30   Turuanalüüs ja sihtturu valik:
– Turu suurus, potentsiaal, trendid
– Konkurents ja tööriistad selle kaardistamiseks
– Punktisüsteem ja prioriteetide seadmine
11.00   ENERGIAPAUS
11.15   Sihtrühma mõistmine ja kliendi kaardistamine:
– Buyer persona loomine
– Kliendi valupunktid ja oodatavad lahendused
– Kliendisegmendid ja kontaktkanalid
13.00   LÕUNAPAUS
13.45   Turule sisenemise strateegiad ja partnerlus:
– Otsene müük, e-kaubandus, edasimüüjad, muud rahvusvahelised kanalid
– Kohalikud partnerid ja koostöömudelid
– Erinevate koostöövormide levik eri sihtriikides
15.30   ENERGIAPAUS
15.45   Praktikum: sihtturu ja kliendi kaardistus
– Töölehed: turuanalüüs, sihtrühma profiil
– Reaalse turu ja kliendiprofiili arutelu gruppides (juhendaja tugi)
16.45   Koolituspäeva lõpp
 
16. oktoober 2025 (veebipäev)
9.00   Turundusstrateegiad ja bränding sihtturul:
– Kohandatud sõnumid ja brändikeel
– Veebilehe ja materjalide kohandamine: mis on vajalik, mis mitte?
– Kultuuriliste erinevustega arvestamine
– “Sina” kui ettevõtte nägu ja selle tähtsus välisturul
10.30   ENERGIAPAUS
10.45   Kliendisuhte loomine ja müügikontaktid:
– Kontaktide leidmine (LinkedIn, e-post, messid, –” target=”_blank” title=”osas.
–”>osas.
Kulupõhine vs väärtuspõhine hinnastamine
– Tulu- ja kuluplaanid
– Prognooside ennustamine
14.30   ENERGIAPAUS
14.45   Praktikum: müügikiri ja kõne
– Osalejad loovad esmase kontakti sõnumi
– Töö paaris, tagasiside ja parendused
16.15   Koolituspäeva lõpp
Kodune lisatöö: ette valmistada presentatsioon turule sisenemiseks
 
30. oktoober 2025
9.00   Saabumine, tervituskohv ja võrgustamine
9.30  Regulatsioonid, nõuded ja riskid sihtturul:
– Sertifikaadid, tollinõuded, kohalikud seadused
– Riskianalüüs ja dokumentatsioon
-Olulised kultuurilised erinevused sihtturgudel, mida silmas pidada
11.00  ENERGIAPAUS
11.15   Kohtumised, messid, läbirääkimiste tehnikad ja müügilepingud:
-Kohtumised kohapeal ja veebis, mida silmas pidada?
-Messidel osalemine (põgus ülevaade eeltööst, kohapeal viibimisest, kuludest ja järeltööst)
– Läbirääkimised ja nende tehnikad (eri kultuuride näited)
– Lepinguelemendid ja õigusalased aspektid
13.00  LÕUNAPAUS
13.45   Esitlused ja arutelud
– Osalejad tutvustavad turule sisenemise strateegia plaani (etteantud töölehed)
– Grupi tagasiside ja kokkuvõte
16.00   Sertifikaadid ja võrgustamine
– Kontaktide vahetus
– Võimalused EIS-i, KOJA ja EYBA täiendavates programmides osalemiseks
16.30   Koolituse lõpp
*korraldajal on õigus teha muudatusi seminari ajakavas
 
Täpsem info sündmuse kohta (lektorite tutvustused, fookusteemad jm.): Täiendkoolitus toidusektorile: Tõhus müük ja läbirääkimised | Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
 
Koolitus on tasuta ja sellest võivad osa võtta kõik huvitatud isikud. Osalemine on vähese tähtsusega abi (VTA), abisumma ühe osavõtja kohta arvutatakse osavõtjate lõpliku arvu järgi, kuid see ei ületa 534 EUR.
Ettevõtte esindajana osalejale on infopäev tasuta, kui ettevõttel on piisavalt vähese tähtsusega abi (VTA) jääki. Ettevõtja peab pidama tekkepõhist arvestust VTA kasutamise üle. VTA vaba jääki saab kontrollida ka veebilehelt https://fin.ee/riigihanked-riigiabi-osalused-kinnisvara/riigiabi
 
Üritus viiakse läbi „Põllumajanduslike teadmiste ja innovatsiooni süsteemi“ (AKIS) raames. Kaasrahastanud Euroopa Liit.
 
Lisainfo:
Merit Fimberg-Espuch
Projektijuht, Eesti kaubandus-tööstuskoda
merit@koda.ee
+372 604 0066

Go to Top